Feestdagen in Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van lieke Reijerman - WaarBenJij.nu Feestdagen in Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van lieke Reijerman - WaarBenJij.nu

Feestdagen in Thailand!

Door: lieke Reijerman

Blijf op de hoogte en volg lieke

07 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

Na mijn avonturen in Vietnam ben ik vlak voorKerstdagen aangekomen op Koh Samui! Dat was een beste puzzel! Want heel europa wil daar blijkbaar zijn met de Kerstdagen. Ik zal best een paar dagen met ze willen ruilen, kerstdagen even thuis zijn. Maar ik geef niet snel op en kom na een lange reis van Ho chi Minh via Bangkok aan op Koh Samui! De eerste dag was erg verwarrend! Ik kwam aan op een geweldig tropisch eiland met super mooie stranden. Maar het eiland leek uitgestorven. Hoe kan dat? On internet was everything sold out, dus het moest wel druk zijn! In men dorm aangekomen begon ik het te snappen en wist ik dat het echt even omschakelen was van het echte backpacken naar feesten, relaxen en chillen on the beach. Al mijn kamergenoten lagen om 13 uur am nog te slapen, in de warmte! In de afternoon ben ik terug gegaan, na een paar uur relaxe on the beach en maakte ik kennis met men nieuwe kamergenoten (nu bijna levend). In de volgende dagen leerde ik ze beter kennen en ook mijn nieuwe dagritme.

Mijn nieuwe vrienden zijn geweldig en ik heb echt veel veel lol gehad, vooral in de avond uren. De feesten op het strand met top muziek, de vuurshows en met je emmertje drank in je hand(alsof je een kleuter ben die een zandkasteel gaat bouwen). Het was elke nacht een avontuur en overdag zag ik een nieuw deel van het eiland. Echt een top tijd! Ik zal wel willen maar kan deze avonturen niet gedetaileerd vertellen. Tip: zie de photos.

Goed plan om voor de feestdagen naar de eilanden van Thailand af te reizen. Meer mensen om me heen en waarschijnlijk een kerstsfeer! Van te voren wist ik niet dat al de dagen feestdagen gingen worden. De dagen waren echt een feest maar men dagritme was te eentonig en besloot eerste kerstdag iets meer rust op te zoeken en te verhuizen naar Koh Phagnan. Ik huurde een single bungalow aan het strand. Het was een ding wat ik gedaan moest hebben. de kerstdagen voor mij waren erg rustig en genoot van mijn uitzicht vanuit men bungalow. Mijn hoogte punt van deze dagen, en mijn beste kerstcadeau wat ik kon wensen, is het skypen met men familie! Zij in de kou, bij een kerstboom met super mooie kleding aan en te merken met een kerstsfeer van ouds. Ik in men kortse broek die ik heb al liggend in men hangmat al zwetend met een kerstmuts op, uitzicht op de blauwe zee.

De kerstdagen waren voorbij en al snel ook mijn days off from party and nightlife. Want al snel ontmoette ik nieuwe mensen en kwamen mijn vrienden van Koh Samui naar Koh Phagnan. Mijn bungalow was niet meer mijn single bungalow. Het werd een uitwisselingsproject tussen mijn vrienden (die sliepen in super gezellige dorm) and me (slapend in een super de luxe single bungalow aan het strand). Ik vond de dorm toch iets gezelliger en na mijn avonturen en feesten savonds maakte het me niet meer uit waar ik mijn ogen dicht ging doen al was het op het strand.

Oud en nieuw was een nieuwe uitdaging voor me! Ik moest het eiland af. Al de hostels waren uitverkocht en kon niet meer blijven. Ik moest zorgen dat ik ergens was met veel mensen en waar oud en nieuw grootst werd gevierd. Belangrijk was mijn slaap plek! Dus op naar Bangkok again! Aangekomen na een nacht niet slapen in de nachtbus heeft mijn project de hele dag gekost! Maar kon om 19.00 men tevrede men eerste sangsom bestellen. Ik vond een super goedkope single room on khoa san road (niet wetende dat je daar niet kan slapen tot 6 /7 uur in morning), en ik vond nieuwe vrienden die met mij newyearseve wilde vieren. Het was een bijzondere avond, de sfeer was opgelate net als thuis en er was een grote aftellende klok te zien on the middle of the street. Men nieuwe vrienden waren te gek en crazy! Maar voor de rest was alles anders! Geen champange maar een emmertje sangson, geen oliebollen maar friend noodles, geen familie maar vrienden van 4 uur oud. En vuurwerk was matig maar ik had een schitterend uitzicht bij de rivier. En is het 2015, 6 uur voor dat mijn familie in dit jaartal leven.

Volgende dag begon ik te denken aan thuis en dat ik niet veel dagen meer had. Ik wilde deze dagen serious goed benutte en niet rond blijven hangen in Bangkok. Dus boekte ik voor men laatste week een retourtje naar Koh Samed.

Dat was een top idee. De laatste dagen van men reis! Geen feesten meer voor mij. Alleen maar relaxe on the beach. Nieuwe vrienden ontmoette. Ik geniet er van en besef steeds meer hoeveel ik heb meegemaakt de afgelopen paar maanden, hoeveel nieuwe culturen ik heb ontmoet, nieuwe vrienden, nieuwe landen, avonturen. De vraag is: ga ik dit missen? Mijn antwoord: nee! Ik heb mijn hele reis mijn eigen weg gekozen en heb bij elke nieuwe weg al afscheid moeten nemen van de oude. Daardoor heb ik super veel nieuwe dingen meegemaakt en gezien maar ook super vaak vaarwel moeten zeggen en vaak ook met pijn in mijn hart. Dus missen hoef ik niet meer als ik naar huis ga! En ik weet dat ik een keer terug keer en dat reizen een deel is van men leven en dat ik geen afscheid hoef te nemen. Het enige wat ik moet doen als ik naar huis ga is omschakelen, maar dat zal niet te moeilijk zijn want zie er naar uit om mijn familie en vrienden weer te zien en al onze verhalen uit te wisselen. Ik wil alleen zeggen tegen iedereen: Enjoy the world het heeft je zoveel te bieden. En ik wil zeggen to the world: thank you for all of my new experience!

Mijn excuus maar mijn foto ruimte is vol. Ik laat snel meer fotos zien on facebook en anders thuis!

Tot snel!

  • 07 Januari 2015 - 08:47

    Marja:

    Wat een belevenissen ! Maar volgend jaar de feestdagen weer thuis! Ik kan me voorstellen dat je dit nog wel weer een keer wilt doen! Goede terugreis!

  • 07 Januari 2015 - 12:21

    Marja Van Dijk:

    wat heerlijk om te lezen hoe geweldig je het hebt, mooi meid

  • 07 Januari 2015 - 19:24

    Mirjam:

    Super verhaal Lieke, erg leuk om te lezen. tot gauw! x

  • 07 Januari 2015 - 20:50

    Hélène:

    Wat ben jij rijk geworden door deze ervaringen. Geweldige avonturen heb je beleefd. Welkom terug straks in Nederland. X Hélène

  • 09 Januari 2015 - 16:08

    Chris:

    draag deze mooie reis mee in hart. prachtig wat voor een avontuur je hebt gehad. en natuurlijk met kerst. je kerst muts op. tot snel weer liefs chris.
lieke

Hallo lieve meegenieters, Ik ben naar een groot avontuur aan het toeleven. Op dit moment is er nog veel onbekend en heb ik nog veel voor te bereiden, dus blijf me volgen!!!! knuf lieke

Actief sinds 30 Juli 2012
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 16941

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 30 September 2020

vrijwilligerswerk Nepal

16 Oktober 2014 - 16 Januari 2015

Nepal Thailand en Laos ik kom eraan!!!

Landen bezocht: