Goodbey Dreamland!!! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van lieke Reijerman - WaarBenJij.nu Goodbey Dreamland!!! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van lieke Reijerman - WaarBenJij.nu

Goodbey Dreamland!!!

Blijf op de hoogte en volg lieke

22 December 2012 | Nepal, Pokhara

Namaste!

Men laatste 2 weken lesgeven in Dreamland zitten erop. Het waren 2 rustige weken na de trekking naar Langtang/ Gusainkund! Alle andere vrijwilligers zijn een week geleden vertrokken naar huis. Ik had het hele dreamland huis voor mezelf.

Ik heb de kinderen afgelopen 2 weken geprobeerd te leren rekenen (sommen met plus en min). Dat was in het begin erg lastig. Maar sommen maken door middel van voorwerpen zoals: ballen, potloden enz. werkt erg goed. Verder hebben we dierenmaskers gemaakt. Dat vonden ze helemaal geweldig. En de afgelopen week stond alles in het teken van Kerst. In nepal vieren alleen de christenen kerstmis, de hisdoisten weten ook echt niet hoe het gevierd moet worden. Ik heb vorige week een kerstboom gemaakt van bamboo-hout (3 meter hoog) waar ik lichtjes in heb gehangen. Ik heb de kinderen kerstballen, kerstkaarten en slingers laten maken om de boom verder mee teversieren. Ik heb ze kerstliedjes geleerd zelfs een in het Nederlands. Afgelopen vrijdag hebben we kerstgevierd omdat het mijn laatste dag was in dreamland. De kinderen zongen de kerstliedjes en kregen van me een klein cadeautje en wat snoepjes, dat vonden ze echt helemaal geweldig! Leuk de kinderen zo blij te zien! Voor de leraren heb ik een taart laten maken als bedankje voor alles wat ze hebben gedaan voor me! Het was een leuke laatste dag, maar ben ook wel een beetje blij dat dit de laatste dag was.

Na schooltijd heb ik veel gewandelt: naar Nagdaha lake, naar thamel en rond lalitpur. Ik heb leren mom's maken (dat zijn een soort tortellini alleen dan met een spicy inhoud). Koen en ik heb in zijn laatste week een kampvuur plaats in de achter tuin gemaakt. Dat was erg gezellig! Lekker warm bij het vuur zitten met een gitaar muziekje. Het is hier overdag namelijk nog steeds wel 15 graden maar als de zon niet meer schijnt dan is het 3 graden. Dus zon vuurtje savonds is erg lekker aangezien ze hier geeen verwarming hebben en over het algemeen er geen power is savonds

In deze laatste week heb ik mijn hostmam: Miss Jyotti een donatie gegeven in de vorm van schoolspullen en wat geld voor haar weeskinderen. Ik heb erg veel respect voor haar. Ze werkt zo giga hard voor haard school en peuterschool. Ze zorgt ook nog eens voor 15 weeskinderen die allemaal wat mankeren (blind, doof, missen ledematen). Deze leven na schooltijd ook in school of in dreamland.

Volgende week is men laatste week hier in Nepal! Ik heb hier zo veel gezien en meegemaakt. Men droom is zeker uitgekomen en ik ga met veel plezier op terug kijken. Maar ben nu wel weer klaar om naar huis terug te gaan. Morgen vertrek ik naar Pokara om daar de kerst door te brengen met men beste vriendin die ik hier ontmoet heb (Diandra) en een aantal andere mensen die uit Bharatpur meekomen. Ik ben erg benieuwd hoe ik deze kerst ga beleven zonder familie. Er is wel al een voor een kerstboom gezorgt en ik heb wat kerstcadeautjes gekocht. Dus ik ga er een leuke laatste week van maken.

Ik zie jullie snel weer en wens iederen een hele fijne kerst en nieuw jaar!!!

  • 22 December 2012 - 15:35

    Marja :

    He Lieke deze ervaring pakken ze je nooit meer af, fijne feestdagen en een goede terugreis en natuurlijk een warm welkom terug"
lieke

Hallo lieve meegenieters, Ik ben naar een groot avontuur aan het toeleven. Op dit moment is er nog veel onbekend en heb ik nog veel voor te bereiden, dus blijf me volgen!!!! knuf lieke

Actief sinds 30 Juli 2012
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 16986

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 30 September 2020

vrijwilligerswerk Nepal

16 Oktober 2014 - 16 Januari 2015

Nepal Thailand en Laos ik kom eraan!!!

Landen bezocht: