kindergarten in kathmandu - Reisverslag uit Kathamandutola, Nepal van lieke Reijerman - WaarBenJij.nu kindergarten in kathmandu - Reisverslag uit Kathamandutola, Nepal van lieke Reijerman - WaarBenJij.nu

kindergarten in kathmandu

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg lieke

30 Oktober 2012 | Nepal, Kathamandutola

Namaste,

men eerste dagen zitten erop in katmandu.
ik woon hier bij een hostmoeder in een groot huis. ze heeft verder geen man maar wel in de rest van het huis een kindergarden en tegen over huis een school. Daarnaast heeft ze ook nog een library. ze werkt erg hard. ze heeft voor 8 vrijwillegers plek in haar huis. Echt een super gezellig groepje vrijwilligers. we werden met open armen ontvangen. ik kende er al een aantal van de Poon hill trekking. Gister heb ik vooral meegekeken en me voorgesteld op de school.

Ik heb gister men plan uitgewerkt om een kindergarten op te starten in bharatpur. in mijn vorige blogbericht heb ik erg snel een oproep geplaatst voor sponsoring omdat er anders te weinig tijd was om te staten met dit project. Maar ik loop op 2 dingen erg vast. Ik heb gister heeel lang met men staff, hostmoeder en een aantal leraren gepraat hoe ik de kindergarten op kan starten. maar helaas moet ik dit plan cancellen. Ik vind het erg jammer want had er erg veel zin in. Gelukkig is er genoeg hulp nodig op dit gebied (rond scholing en care), en heb al wat nieuwe ideetjes.

vandaag men eerst klassen les gegeven . Het was erg leuk en gezellig. De kinderen zijn lief en leergierig. Het waren vandaag 5 groepen. De kinderen waren 3 tot 6 jaar oud. Dit werk geeft me een goed gevoel.

Ben vandaag na schooltijd naar Pashupatinath geweest, waar ze dode mensen verbranden. Het is een indrukwekkende plaats. ze cremeren mensen aan de rivier, de familie maakt jankende geluiden en met trommels word de hartbeat gemaakt. Het ruikt daar echt smerig. na het verbranden word rest van wat er over blijft de rivier in geveegt. deze plaats een keer en niet meer. eigenlijk best raar dat je moet betalen om een crematie te mogen bij wonen. daarna ben ik met koen boudhanath gegaan, dit is een super mooie tempel op een rond plein. Mooie plaats.

jullie horen snel weer van me en van men plannen.

knuffel




  • 31 Oktober 2012 - 10:48

    Joris:

    Vet! Anders verander je gewoon je plannen! DOEN! Je weet wat je wilt! Heel mooi idee! Blij dat je dit hebt gekozen! :) Doe je wel voorzichtig met je hoofdpijn! Ga anders even naar een dokter oid!

    Succes meid! Liefs en een dikke knuffel!, broer

  • 01 November 2012 - 14:12

    Annemarie:

    Wat geweldig dat je dit allemaal kan doen.Ik hoop dat je het zo goed naar je zin blijft houden. Ik vind het super leuk om je reisverslagen te lezen

  • 02 November 2012 - 22:14

    Yolande:

    Liek wat doe je veel en wat een belevenis! Geweldig dat je het werk met de kinderen ook zo leuk vind.
    Volgens mij doe je het geweldig! Fantastische foto's.
    Ik vind het super om je zo te volgen. De trekkings zijn natuurlijk ook helemaal wat voor jou.
    Is er af en toe ook een momentje rust?

    Hou je taai. Groetjes van hier.

  • 04 November 2012 - 15:12

    4 November Jan:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt , en dat we zo contact kunnen houden, en je blevenis deld ik trots op je suc6 en veel liefs jan.

  • 09 November 2012 - 13:46

    Yolande:

    Hoi Lieke,
    Ik ben blij dat je weer uitt ziekenhuis bent.Ik hoop dat t beter gaat! Doe alsjeblieft ff kalm aan! Beter worden en dan weer genieten!

    Grts Yolande en co

  • 10 November 2012 - 09:17

    Lieke:

    Tja.... Ziekenhuis ik wil gewoon alles meemaken. En het was best goed vertoeven. Aardige artsen. En ik hoef nu eens niet zelf foto's te maken. Ze worden gewoon van me gemaakt,en mag ze gratis meenemen op a4 voormaat.

    Oke zonder gein... Doe inderdaad rustig aan, ben nu ff paar dagen naar thamel gevlucht om aan te sterken. Men vriendin is bij me en ze zorgt goed voor me. Dont worry, iedereen helpt elkaar en weet hoe ik moet handelen. Als ik opgeknapt ben ga ik trekken en daar kijk ik erg naar uit!

    Dikke groeten uit thamel, kathmandu.

  • 10 November 2012 - 18:02

    Marja:

    nou het was anders wel even schrikken ! blij dat je weer verder kunt met je avontuur en we weer mee kunnen gaan leven met de leukere zaken van Nepal. Laat die ziekenhuizen nu maar, die heb je nu genoeg bezocht....... alleen maandag nog even en dan andere zaken ! knuffel marja

  • 18 November 2012 - 20:34

    Door Jan:

    Hoi Lieke even op een andere manier contact, hier loopt volgens spelregels goed twee weken taim out
    blij dat je jezelf weer op de rit aan het zetten bent, met een goede voor bereiding op pad gaat en lekker genieten grt.jan knuffff.
lieke

Hallo lieve meegenieters, Ik ben naar een groot avontuur aan het toeleven. Op dit moment is er nog veel onbekend en heb ik nog veel voor te bereiden, dus blijf me volgen!!!! knuf lieke

Actief sinds 30 Juli 2012
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 16989

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 30 September 2020

vrijwilligerswerk Nepal

16 Oktober 2014 - 16 Januari 2015

Nepal Thailand en Laos ik kom eraan!!!

Landen bezocht: