Eerste week Nepal! - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van lieke Reijerman - WaarBenJij.nu Eerste week Nepal! - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van lieke Reijerman - WaarBenJij.nu

Eerste week Nepal!

Blijf op de hoogte en volg lieke

09 Oktober 2012 | Nepal, Bharatpur

Namaste!!

Klein verhaaltje uit Nepal. Even in het het krot want ik heb zoveel meegemaakt in een week, dat is ongelooflijk!

Moeizame start op weg naar Nepal: emotioneel toch iets zwaarder dan ik had gedacht. En ik kwam het vliegtuig niet in zonder tweede miedische verklaring. Uiteindelijk hele lange goede vlucht gehad. Erg voorspoedig, maar met zoveel tijdwisselinge dat ik aangekomen in Kathmandu niet meer mist hoe laat het nu echt was.
Op het vliegveld van Kathm,andu stond er een welkoms committee me optewachten: een grote groep mensen met bordjes of die iets voor je wilde doen voor geld. Na een bizarre taxirit (De weg is namelijk een stoffig platform van stenen waar koeien blote kinderen en apen door elkaar lopen, en auto's die communiceren met elkaar met toeteren) kwam ik aaan in het hotel... eindelijk een bed en een douche al was deze kout!

Volgende dag werden we opgevangen door de staff van Kathmandu die ons de weg wijs maakte in Thamel (een rijker deel van kathmandu, waar ons hotel stond) en een introductie gaf over alles wat wel en niet kon in dit land. Na mijn idee, en wat ik zag op straat kon alles. De volgende dag maakte we een busrit van 6 uur om aan te komen in Bharapur waar ik in het ziekhuis zou werken en mijn host familie zou ontmoette. Deze stad is niet zo groot als Khatmandu wel net zo smerig, stoffig met zelfde gebouwde krotten.
Ik en 2 andere kregen een rondleiding door het ziekenhuis, ik keeek men ogen uit! Dat ze dit een ziekenhuis noemen. De spullen zijn zo oud en of ze hebben de spullen niet. Ik heb in de loop de week veel fotos gemaakt en ook van de ok wat ze hier OT noemen (operation Theater). Dit zou men werk terein zijn waar ik tot nu toe nog niet veel heb bijgedragen. De operaties gaan hetzelfde maar de spullen zijn zo prehistorisch. Mijn host familie is erg aardig (Nima en Moetie en z\hebben 2 kinderen mission en succes en een kitten die zwaar mishandelt word). Ik zit daar met Sigrit een Noors meisje en Diandra (NL). Erg gezellig! Ze leren ons veel over de cultuur. We krijgen 2 keer per dag Daalbat (rijst met groente).

Elk weekend hebben we een uitstapje met de groep vrijwilligers. Dat in deze stad uit 16 personen bestaat. We hebgben dit weekend een bus gehuurt en naar Bhanjepur gegaan. Een heeel mooi stadje in tussen de mountens, veel groen echt een prachtig landschap. We hebben daar voor het eerst nepalees bier gedronken. Veel gewandelt daar. De groep is heel leuk.

Vandaag heb ik men gips eraf laten halen. Het was zo dirty, echt niet te geloven. Eerst een rongefoto laten maken.... volgens de arts en mezelf was het goed. Ik heb een filmpje gemaakt van hoe proberen het gips eraf te krijgen. Ik ben erg happy vandaag. Eindelijk men voet terug... morgen naar de jim.

  • 09 Oktober 2012 - 18:37

    Marja V D:

    Joh wat een indrukken en ik zie datik in dat ziekenhuis wel uit de voeten kan als het allemaal nog pre historisch is! Veel plezier weer en tot het volgende verslag.

  • 09 Oktober 2012 - 18:51

    Annemiek Van Dael:

    Hallo Lieke,

    Wat onzettend leuk om je eerste reisverslag te ontvangen! En wat heb je inderdaad
    al veel beleefd! Dat t pre historisch zou zijn op de O.K. had ik wel verwacht, maar als je t met eigen ogen ziet is t wel confronterend, denk ik. Als we wat op moeten sture , moet je t maar zeggen.
    En woon je een beetje comfortabel? Met een gezellig gezin? En hoe communiceer je met ze? In het engels? Hoop dat je t een beetje naar de zin hebt met die fam...
    Voorlopig dus even helpen in het ziekenhuis? Je doet vast heel goed werk, zeker met jouw prima Rijnstate ervaring!!
    Vanuit ons Rijnstate kluppie geen spektaculair nieuws, alleen missen we je wel hoor!

    Gemma (secrtaresse)heeft een zoon gekregen Justin , mooi ventje...

    Met mij gaat t best redelijk, af en toe nog wel een down dag, maar gaat steeds beter.maar er gaat geen dag voorbij , waarop ik aan mijn moeder denk, en t gemis is enorm groot!!! Zal wel nooit echt overgaan, daarvoor was ze te bijzonder voor mij...

    In ieder geval wens ik jou heel veel succes met al je werk en mooie ervaringen die je opdoet! Heel veel liefs en tot gauw weer, X X Annemiek.

  • 09 Oktober 2012 - 20:19

    Marja:

    Fantastisch lieke, dat we zo mee kunnen lezen! Door je beschrijving krijgen we er betere beelden van. Ik mis je natuurlijk erg, maar ben ook apetrots op een dochter die zo'n groot avontuur aangaat en zo haar steentje bij gaat dragen. We wachten met spanning op het vervolg! Knuffel uit arnhem!

  • 09 Oktober 2012 - 22:21

    Ron:

    Hoi Liek, dit is nu wat ze een cultuurschok noemen. Vreselijk uitdagend en leerzaam, alleen jammer van die koude douche . . . We wensen je een fijne tijd maar denk ook om jezelf; twee maal rijst per dag kan een Europeaan niet op leven. En doe een beetje voorzichtig met de Nepalese monniken: die zijn geen blonde stukken gewend! groetjes, Netty en Ron

  • 09 Oktober 2012 - 23:52

    Wilco:

    Hey Lieke!! Wat leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt. Ik had al wat gehoord dat het er allemaal heel erg primitief is, maar als ik dit zo lees... pfff. Fijn dat het gips er af is! Geeft je toch wat meer bewegingsvrijheid. Leuk dat jullie ieder weekend op pad gaan, je zult vast heel veel mooie dingen zien. Heel veel plezier en ook succes in het pre-historische ziekenhuis!!!

  • 09 Oktober 2012 - 23:52

    Wilco:

    Hey Lieke!! Wat leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt. Ik had al wat gehoord dat het er allemaal heel erg primitief is, maar als ik dit zo lees... pfff. Fijn dat het gips er af is! Geeft je toch wat meer bewegingsvrijheid. Leuk dat jullie ieder weekend op pad gaan, je zult vast heel veel mooie dingen zien. Heel veel plezier en ook succes in het pre-historische ziekenhuis!!!

  • 10 Oktober 2012 - 14:57

    Lianne:

    Ha Lieke,
    Ga je vanavond missen bij monte reno hoor!
    Fijn te lezen dat je veilig en wel aangekomen en opgevangen bent daar.
    Succes! Tot 't volgende blog!
    p.s. ontferm jij je een beetje over die arme kat? :( Is wel aan jou besteed! xxx!

  • 10 Oktober 2012 - 17:06

    Miriam :

    Hai Lieke!

    Wat ontzettend leuk van je te horen! Eindelijk een teken van leven. Je hebt ons wel in spanning gelaten! Ben blij te horen dat het goed met je gaat. Ik kan me voorstellen dat je moet wennen aan de manier van leven. Wel heel leuk dat je je in een leuke groep bevindt met ook een Nederlandse dame! We missen je natuurlijk wel op de sportschool! Geniet met volle teugen van deze ervaring. En uiteraard heel veel respect voor het feit dat je zoveel kilometers bent afgereisd om mensen die hulpbehoevend zijn te helpen. Echt prijzenswaardig. Zie graag je volgende verslagen tegemoet!

    Take care,

    Miriam

  • 11 Oktober 2012 - 19:03

    Thea:

    Hoi Lieke,
    Mooi is het dat we dit allemaal mee kunnen lezen/beleven.
    Geniet van je vele mooie ervaringen.
    Pas ook goed op jezelf, groetjes Thea:)

  • 12 Oktober 2012 - 13:59

    Rianne:

    Hey Lieke!

    Wat leuk om je eerste ervaringen zo te lezenen wat een indrukken allemaal!
    Heel veel succes en plezier en ik wacht met smart op je volgende blog!

    Liefs Rianne

  • 12 Oktober 2012 - 16:52

    Lieke:

    Wat geweldig al jullie reacties! Ik vind het zo leuk om te lezen. Ik ben hier pas ander halve week maar het lijkt een maand. Ik neem me voor elke week menblog te schrijven... ik heb jullie zoveel te vertellen. Foto's laden duurt lang enne... stroom valt heel vaak uit het is bijna on mogelijkmaar misschien heb ik een oplossing. Ik probeer ze erzo snel mogelijk op te zetten wat dat zegt meerdan tekst. Nog maal bedankt voor jullie reacties!

  • 13 Oktober 2012 - 10:54

    Karin:

    Hoi Lieke, ja heftig is dat als je aankomt en al die mensen die op je afkomen!!! Ja het gaat een klein beetje wennen. Maar fijn dat je goed op je plek bent aangekomen ga lekker genieten van de dingen die mee gaat maken en al die mensen kunt helpen!!! Ja en leuk dat je ook nog tripjes gaat maken zie je Nepal verder ook!!! Ja en al die koeien ect op straat dat gaat wel wennen hoor tip blijf uit de buurt van een bull die zijn gevaarlijk!!! Henk kreeg ook een tikje van zo'n beest brrrr.
    Nou meid wacht op je volgende spannende verhalen!!! Liefs Karin

  • 14 Oktober 2012 - 08:32

    Maaike S:

    Hey Lieke,

    Super leuk om je verslag te lezen. En wat lekker voor je dat het gips eraf is.
    Ik kan me niet voorstellen hoe dat ziekenhuis eruit moet zien, ben erg benieuwd naar de foto's daarvan. Weet je al een beetje wat je werkzaamheden zijn daar of is elke dag weer anders? Zijn er ook gekke beesten zoals spinnen, slangen etc waar je voor uit moet kijken?

    Geniet ervan en ik kijk al uit naar je volgende verslag.

    x maaike

  • 18 Oktober 2012 - 21:53

    Ilona:

    heee lieke,

    Ik dacht ga maar eens kijken hoeveel verslagen ik achter loop en hoe je het daar hebt... dat valt dus wel mee dat achterlopen hihi. Heb je je al nuttig kunnen maken?
    Hoe gaat het met je voet? Heel veel plezier daar!!!

    Groetjes ilona

  • 23 Oktober 2012 - 22:12

    Dionne:

    Hey Lieke Wat 1super gave foto s !!! Wil meer zien en horen hoor xx Dion

  • 23 Oktober 2012 - 22:40

    Marja:

    mooie foto's lieke ! zo kunnen we zelf de wereld zien waarin jij terecht bent gekomen. xxx marja

  • 24 Oktober 2012 - 13:04

    Danielle:

    Eej Lieke!
    Wat een mooie foto's! En indrukken allemaal!
    Geniet ervan! En pas goed op jezelf
    Ik wacht vol smart op je nieuwe reisverslag,
    Liefs Danielle
lieke

Hallo lieve meegenieters, Ik ben naar een groot avontuur aan het toeleven. Op dit moment is er nog veel onbekend en heb ik nog veel voor te bereiden, dus blijf me volgen!!!! knuf lieke

Actief sinds 30 Juli 2012
Verslag gelezen: 645
Totaal aantal bezoekers 16982

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 30 September 2020

vrijwilligerswerk Nepal

16 Oktober 2014 - 16 Januari 2015

Nepal Thailand en Laos ik kom eraan!!!

Landen bezocht: